— Nowy rząd nie zamierza rezygnować z projektu Izera — donosi we wtorek Business Insider Polska. Budowa polskiego samochodu elektrycznego ma być jednym z ważniejszych tematów poruszonych podczas negocjacji nowych warunków KPO w Brukseli, na które jutro jedzie Jan Szyszko, wiceminister Funduszy i Polityki Regionalnej.
O tym, na jakim etapie znajduje się aktualnie długo wyczekiwane rządowe przedsięwzięcie: budowa fabryki Izery w Jaworznie, a także o tym, jakie tak naprawdę będzie polskie e-auto, pisaliśmy zaledwie wczoraj. O sytuacji w rozmowie z Januszem Pietruszyńskim w Branżowej Rozmowie Dnia portalu Cire.pl opowiedział szczegółówo Piotr Zaremba, prezes ElektroMobility Poland <<"Smartfon na czterech kółkach". Prezes EMP o projekcie Izera i przyszłości fabryki w Jaworznie>>.
Przypomnijmy też, że w minionym tygodniu zakończył się przetarg na wybór generalnego wykonawcy fabryki Izera w Jaworznie. Zakład wybuduje spółka Mirbud, która od ponad 30 lat specjalizuje się w budownictwie przemysłowym. Rozstrzygnięcie postępowania zwieńczyło podpisanie listu intencyjnego przez przedstawicieli obu firm <<Decydujący krok w stronę Izery. Wiadomo, kto wybuduje fabrykę polskiego e-auta>>.
Zaraz potem nadzór nad spółką objęło Ministerstwo Aktywów Państwowych i to w jego rękach pozostają dalsze losy polskiego elektryka.
Dziś z kolei, Business Insider donosi, że "w środę na negocjacje nowych warunków KPO do Brukseli jedzie Jan Szyszko, wiceminister Funduszy i Polityki Regionalnej".
Jak informuje portal, jednym z ważniejszych tematów będzie właśnie budowa samochodu elektrycznego Izera. Jak ustalił Business Insider Polska, "nowy rząd nie zamierza rezygnować z tego projektu".
Fabryka samochodów elektrycznych może przynieść korzyści rozwojowe polskiej gospodarce — przekonuje resort, cytowany przez portal.
Ponadto, ministerstwo w Brukseli chce też negocjować odejście od podatku od samochodów spalinowych.
Dodajmy do tego, że rząd Donalda Tuska zapowiadał audyt w odpowiadającej za projekt Izery spółce ElectroMobility Poland. Jak ustalił "Auto Świat", do żadnej kontroli nie doszło.
– Rzekomy audyt miał dać rządowi czas i względny spokój od pytania, co dalej z Izerą. Pytania, na które nikt w rządzie nie zna jeszcze odpowiedzi – wskazywał portal.
Politycy z rządu, w tym ci wysoko postawieni, jak np. ministerka Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz oraz politycy, z którymi przez ostatnie dwa miesiące rozmawialiśmy nieoficjalnie, nie wypowiadają się na temat Izery w sposób pochlebny, bo ma ona charakter polityczny i jest jednoznacznie kojarzony z poprzednią ekipą rządzącą. W polskiej rzeczywistości politycznej projekty rozłożone na więcej niż cztery lata są niewygodne. To dlatego nikt nie chciał oficjalnie rozmawiać o Izerze - pisał "Auto Świat".
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Pięć lat rekordowych inwestycji. Tak zmienia się Park Śląski w Chorzowie
665Remont gierkówki w woj. śląskim: przebudowa drugiego odcinka DK91 na finiszu
634Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
546Bariery formalne pokonane. Electromobility Poland ma zgodę na budowę fabryki Izery
488Ponad 200 mieszkań w sąsiedztwie Spodka. W Katowicach powstanie wieża mieszkaniowa
402Ponad 200 mieszkań w sąsiedztwie Spodka. W Katowicach powstanie wieża mieszkaniowa
+3 / -0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
+1 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Co dalej z CPK w Śląskiem? "Nikt nie podważa konieczności budowy linii Katowice-Ostrawa"
+0 / -1Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
+0 / -1Katowice. Dziesiątki chętnych na mieszkania TBS na lodzie. Miasto przegrało w sądzie
0Remont za 9 mln zł. Szpital Murcki w Katowicach otworzył odnowiony budynek administracji
0Przy S1 w Bielsku-Białej ruszyła budowa największego parku handlowego w regionie
0Śląskie z jedną z najlepszych ofert deweloperskich w Polsce. Biją nas tylko Warszawa i Łódź
0Co dalej z CPK w Śląskiem? "Nikt nie podważa konieczności budowy linii Katowice-Ostrawa"
0