W Katowice Airport od połowy marca obsługiwane są rejsy z pomocą humanitarną dla mieszkańców Ukrainy, którzy mierzą się z rosyjską nieuzasadnioną i barbarzyńską agresją zbrojną. W ostatnich dniach w pyrzowickim porcie lotniczym wylądowały m.in.: Antonow An-124 Rusłan ukraińskiej linii lotniczej Antonov Airlines oraz Douglas DC-8-72CF amerykańskiej chrześcijańskiej organizacji charytatywnej Samaritan’s Purse.
Przypomnijmy, most powietrzny na lotnisko im. Wojciecha Korfantego uruchomiła m.in. Organizacja Narodów Zjednoczonych. Pierwszy samolot z Port Sudan przyleciał wieczorem 12 marca <<ONZ uruchomiła most powietrzny z Pyrzowicami. Lądują tu samoloty z pomocą humanitarną dla Ukrainy>>
Dwa tygodnie później, 28 marca, z Ałmaty do Pyrzowic przyleciał kazachski rządowy Iljuszyn Ił-76TD. Przywiózł 17 ton pomocy humanitarnej dla Ukrainy m.in. koce i żywność.
W drogę powrotną zabrał - ewakuowanych z terytorium Ukrainy - 54 obywateli Kazachstanu, 4 psy i 2 koty.
Miesiąc po uruchomieniu mostu powietrznego, w poniedziałek 11 kwietnia, do KTW przybył kolejny transport z oenzetowską pomocą. Około 60 ton ładunku z magazynów ONZ na Bliskim Wschodzie przyleciało tym razem na pokładzie Antonowa An-124 Rusłana, należącego do ukraińskiej linii lotniczej Antonov Airlines.
Do tej pory na pyrzowickim lotnisku obsłużono kilkanaście rejsów dużych, szerokokadłubowych statków powietrznych z pomocą humanitarną dla Ukrainy. W sumie przyleciało ok. 600 ton ładunku, głównie wysokoenergetyczna żywność, medykamenty, koce, materace i łóżka polowe - czytamy w poście zamieszczonym tego dnia na oficjalnym profilu facebookowym portu lotniczego.
To nie pierwsza wizyta ukraińskiego Rusłana w katowickim porcie lotniczym. Wcześniej, 30 marca, samolot obsłużył rejs z magazynów Funduszu Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci (UNICEF) w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Do Pyrzowic przyleciało wówczas 110 ton wsparcia m.in. koce i łóżka polowe.
11 kwietnia na lotnisku w Katowicach wylądował z ładunkiem pomocy dla Ukrainy także Douglas DC-8-72CF amerykańskiej chrześcijańskiej organizacji charytatywnej Samaritan’s Purse.
Warto zwrócić uwagę na sam samolot, czyli DC-8, gdyż jest to niezwykle rzadko spotykany statek powietrzny (zaledwie 6 aktywnych sztuk) - czytamy.
Maszyna, która należy do Samaritan’s Purse (znaki rejestracyjne N782SP), została wyprodukowana w drugiej połowie 1968 roku, więc liczy sobie ponad 53 lata.
W latach 1969-1981 używana była przez linię Finnair, od 1981 do 2004 przez Armée de l’air (Francuskie Siły Powietrzne), następnie do 2015 roku przez linię lotniczą Air Transport International. W 2015 roku DC-8 trafił do Samaritan’s Purse.
DC-8 używany przez Samaritan’s Purse to wersja Combi. W pierwszej części samolotu znajduje się przedział towarowy w którym można przewieźć ładunek o masie do 38 ton, z tyłu znajdziemy przedział pasażerski z 32 fotelami - dowiadujemy się.
Od kwietnia 2016, kiedy DC-8 wykonał swój pierwszy lot w barwach Samaritan’s Purse, przewieziono na jego pokładzie ponad 2700 ton pomocy humanitarnej w 254 misjach do takich miejsc jak Haiti, Alaska, Meksyk, Jamajka, Togo, Kolumbia, Honduras, Tanzania, Etiopia, Włochy i Bangladesz.
Tagi: Katowice Airport
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
"Grillowych" promocji jak na lekarstwo. Zakupy przed majówką nie będą tanie
1095Ceny gazu w lipcu poszybują. Rachunki wyższe nawet o połowę
577Tankowanie na majówkę: w długi weekend na stacjach paliw taniej nawet o 30 groszy na litrze
528Najgorszy wynik PLK od 2005 roku. Spółka odnotowała rekordową stratę finansową
478Rzecznik MŚP apeluje do rządu w sprawie KSeF. "Brak pojęcia o realnej gospodarce"
471"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+7 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0Rewolucja w e-fakturowaniu znów odroczona! Obowiązkowy KSeF przesunięty na 2026 rok
+1 / -0Zamiast na wysypisko, trafiają do szwalni. Drugie życie banerów z JSW
0Ostatni dzień na złożenie deklaracji PIT! Od jutra e-PIT niedostępny
0Rzecznik MŚP apeluje do rządu w sprawie KSeF. "Brak pojęcia o realnej gospodarce"
0Ceny gazu w lipcu poszybują. Rachunki wyższe nawet o połowę
0Najgorszy wynik PLK od 2005 roku. Spółka odnotowała rekordową stratę finansową
0