W ostatnią niedzielę października w życie wchodzi zimowy rozkład lotów, który tradycyjnie będzie obowiązywał przez pięć miesięcy, do ostatniej soboty marca przyszłego roku. Rozkład „Zima 2022/2023” z lotniska im. Wojciecha Korfantego to w sumie 62 trasy regularne i czarterowe, na 60 lotnisk, do 30 państw, na czterech kontynentach w Europie, Afryce, Azji i Ameryce Północnej.
W ramach siatki połączeń regularnych obsługiwanej przez takie linie lotnicze jak: Wizz Air, Ryanair, Lufthansa, PLL LOT i KLM dostępnych będzie 39 tras.
Na pyrzowickim lotnisku funkcjonują bazy dwóch dużych linii niskokosztowych – Wizz Aira i Ryanaira, to właśnie ci przewoźnicy mają najbogatszą ofertę lotów regularnych z Katowice Airport w sezonie „Zima 2022/2023”. W jego trakcie Wizz Air oferuje z Pyrzowic 23 kierunki, najwięcej do Wielkiej Brytanii, są to: Bristol, Leeds-Bradford, Liverpool i Londyn-Luton. Po trzy trasy w siatce Wizz Aira dostępne są do Włoch – Neapol, Rzym-Fiumicino i Katania oraz do Hiszpanii – Barcelona, Fuerteventura i Teneryfa. Na pokładach samolotów Wizz Aira startujących z Pyrzowic można polecieć także na dwóch trasach do Norwegii – Bergen i Oslo-Torp. Ponadto linia oferuje loty z Pyrzowic do Malmo w Szwecji, Larnaki na Cyprze, Reykjaviku na Islandii, na piękną portugalską Maderę, czy słoneczną Maltę. Ponadto w sezonie zimowym Wizz Air będzie latał z Katowice Airport do Aten, holenderskiego Eindhoven, na lotnisko Kutaisi w Gruzji, do Tel Awiwu w Izraelu, Dortmundu w Niemczech i Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Ryanair w sezonie „Zima 2022/2023” latać będzie z lotniska im. Wojciecha Korfantego na 13 trasach, w tym na czterech do Włoch – Katania, Mediolan-Bergamo, Wenecja i Forli, trzech do Wielkiej Brytanii – Londyn-Stansted, Manchester i Edynburg, dwóch do Niemiec – Dortmund i Kolonia/Bonn, a także do Pafos na Cyprze, greckich Aten, stolicy Irlandii Dublina oraz na największe norweskie lotnisko Oslo–Gardermoen.
Siatkę połączeń regularnych Katowice Airport w sezonie „Zima 2022/2023” uzupełniają trzy trasy oferowane przez linie tradycyjne. Na pokładach samolotów Polskich Linii Lotniczych LOT można polecieć z Pyrzowic do Warszawy na Lotnisko Chopina, a z niemiecką Lufthansą do Frankfurtu.
Trzeci kierunek to Amsterdam, jest to nowość w pyrzowickiej siatce połączeń, oferowana przez holenderskie narodowe linie lotnicze KLM. Rejsy z Katowice Airport na jedno z największych europejskich lotnisk przesiadkowych realizowane będą raz dziennie, od poniedziałku do niedzieli. Katowice są szóstym miastem w Polsce – po Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku i Poznaniu - skąd KLM zaoferuje bezpośrednie loty do Holandii. Mieszkańcy Śląska zyskają dostęp do globalnej siatki połączeń holenderskiego przewoźnika z przesiadką w porcie bazowym KLM w Amsterdamie.
Na trasie z Katowic do Amsterdamu pasażerowie podróżować będą nowoczesnym i paliwooszczędnym samolotem Embraer E195-E2, który w porównaniu z poprzednimi modelami emituje 31% mniej CO2 na pasażera i jest o 63% cichszy. Na pokładzie samolotu znajduje się 112 miejsc w klasie ekonomicznej oraz 20 miejsc w klasie biznes, a lot trwa niespełna dwie godziny. Do samolotu można zabrać w cenie biletu duży bagaż podręczny (do 12 kg), bagaż rejestrowany może podlegać opłatom w zależności od wykupionej taryfy podróży. Podczas lotu na pasażerów czeka drobny poczęstunek w cenie biletu.
- Zimowa oferta linii niskokosztowych z Katowice Airport to w większości miks sprawdzonych połączeń do państw z największą polską emigracją z kierunkami typowo wakacyjnymi, które umożliwiają indywidualną organizację wyjazdów urlopowych. Cieszy rozwój połączeń tradycyjnych. Debiut holenderskiej linii lotniczej KLM w Pyrzowicach to ważny moment w historii Katowice Airport. Wierzę, że ten kierunek zostanie bardzo dobrze przyjęty przez rynek i już od najbliższego sezonu letniego częstotliwość rejsów na tej trasie podwoi się. Ponadto w sezonie zimowym nadal odbudowywać będzie się ruch na połączeniach PLL LOT do Warszawy oraz Lufthansy do Frankfurtu – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA.
Zimowa oferta czarterów z Katowice Airport obejmuje aż 23 kierunki, w tym 9 to trasy dalekodystansowe. Tradycyjnie w zimie największy wybór dotyczy Egiptu, z Pyrzowic można polecieć na wakacje do Hurghady, Marsa Alam, Sharm El Sheikh i Taby. Równie bogata jest oferta na Wyspy Kanaryjskie, obejmuje Fuerteventurę, Gran Canarię, Lanzarote i Teneryfę. Dostępna jest także Antalya w Turcji i Salalah w Omanie, Dubaj w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, ale również portugalska wyspa Madera, Agadir w Maroku, czy też tunezyjska wyspa Djerba.
Perłą w koronie pyrzowickiej siatki połączeń czarterowych są trasy dalekodystansowe. W sumie jest ich dziewięć, z tego sześć obsługiwanych będzie szerokokadłubowym Boeingiem 787-8 „Dreamliner” Polskich Linii Lotniczych LOT. Na pokładzie „Dreamlinera” będzie można polecieć do Cancun w Meksyku, Punta Cany i Puerto Platy w Dominikanie, do Bangkoku i Phuket w Tajlandii oraz Varadero na Kubie. Ponadto w ofercie dalekich tras dostępne są: Mombasa w Kenii, Bandżul w Gambii i tanzańska wyspa Zanzibar.
- W trakcie pandemii koronawirusa biura podróży, a zwłaszcza Rainbow Tours, dostrzegły potencjał pyrzowickiego lotniska w segmencie bezpośrednich dalekodystansowych połączeń czarterowych. Pierwsze tego typu trasy, czyli Meksyk i Dominikana, wystartowały na początku 2021 roku, następnie pojawiły się loty na Kubę. Ta oferta okazała się komercyjnym sukcesem, więc nie tylko w całości jest dostępna w sezonie „Zima 2022/2023”, ale została poszerzona o dwa tajskie kierunki, to jest Phuket i Bangkok. Dzięki zaangażowaniu biur podróż, w szczególności Rainbow Tours, a także TUI Poland oraz Coral Travel, na zlecenie których realizowane będą rejsy Dreamlinerem, pyrzowickie lotnisko w sezonie „Zima 2022/2023” jest jedynym krajowym portem regionalnym z tak bogatą oferta bezpośrednich dalekodystansowych kierunków czarterowych – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA.
Katowice Airport szybko odbudowuje się po pandemicznej zapaści. W rekordowym roku 2019 lotnisko obsłużyło 4,84 mln pasażerów, w tym ponad 2 mln w ruchu czarterowym. Pandemia koronawirusa, która wywoła największy kryzys w historii branży lotniczej, zahamowała prognozowany wzrost przewozów pasażerskich. W 2020 roku z siatki połączeń pyrzowickiego lotniska skorzystało 1,44 mln podróżnych, w 2021 roku było ich 2,32 mln. Natomiast rok 2022 najpewniej zakończy się liczbą 4,5 mln obsłużonych pasażerów, co sprawi, że będzie to drugi najlepszy sezon w Pyrzowicach. Bogata siatka połączeń zimowych na pewno pomoże w dalszym wzroście liczby pasażerów.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.