Rosnące lawinowo zapotrzebowanie na fotowoltaikę, wynikające z jednej strony z chęci bycia eko, na czasie, z finansowym wsparciem i systemem prosumenckim wywołało wysyp firm zajmujących się montażem paneli. Spowodowało to ogromną konkurencję, co z założenia powinno prowadzić do korzystnych dla klientów czynników jak wzrost jakości i korzystne ceny. Zaskutkowało to również ostrzejszą walką o klienta. Serwis Olx przygotował garść porad i narzędzi, które powinny pomóc odnieść sukces w dotarciu i pozyskania klienta.
W ostatnim czasie pojawiła się nowa grupa klientów, dla której oba czynniki - zarówno finansowy, jak i ekologiczny są równie ważne.
OLX jest jednym z serwisów, który koncentruje na rynku najwięcej ogłoszeń związanych z fotowoltaiką, a ich liczba stale rośnie. Pokazuje to, że firmy oferujące produkty i usługi związane z tą branżą, traktują nasz serwis jako dobre miejsce do prezentowania swojej oferty. Z drugiej strony, coraz więcej zainteresowanych szuka ich właśnie na OLX.
Docieranie do osób faktycznie zainteresowanych panelami fotowoltaicznymi jest zadaniem trudnym, szczególnie kiedy Twoja firma nie ma ustalonej pozycji na rynku, a konkurencja stale rośnie. Tutaj nie ma miejsca na błędy.
Efektywne działania marketingowo-sprzedażowe opierają się na precyzyjnym docieraniu z komunikatem do jak najszerszej grupy odbiorców. Nie chodzi jednak wyłącznie o wysyłanie osób roznoszących ulotki, czy telesprzedaż. W ten sposób możemy tylko zirytować lub odstraszyć potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą.
Pandemia przeniosła większość aktywności zakupowych do Internetu - to sygnał, który należy wziąć pod uwagę, próbując dotrzeć do odbiorców ze swoją ofertą. Przy planowaniu działań marketingowych warto zastanowić się, gdzie ludzie szukają informacji w ważnych dla nich kwestiach.
O odbiorcach należy wiedzieć, kiedy szukają informacji (pora roku, pora dnia) oraz jakie informacje (forma, treść) przykuwają ich uwagę. Wreszcie, co motywuje ich do podejmowania decyzji zakupowych/inwestycyjnych. Znalezienie odpowiedzi na te pytania jest kluczowym elementem budowania strategii pozyskiwania klientów.
W planowaniu działań promocyjnych warto sięgnąć po rozwiązania, które sprawdzają się na rynku i są dostępne od ręki. Przykładem takiego rozwiązania jest strona firmowa na OLX, którą możesz założyć w ramach pakietu ogłoszeń. Strona ta sprawi, że wszystkie zamieszczone przez Ciebie ogłoszenia na OLX będą widoczne w jednym miejscu wraz z kompletnymi informacjami na temat Twojej działalności.
Więcej o możliwościach dla firm znajdziesz pod adresem biznes.olx.pl.
Klienci potrzebują czasu i wiedzy, żeby móc podjąć decyzję inwestycyjną. Zwłaszcza, że ta związana jest ze sporym wydatkiem finansowym. Dlatego w poszukiwaniu zainteresowanych odbiorców nie należy ograniczać się do sporadycznych działań, lecz systematycznie budować wizerunek profesjonalisty w branży.
Fotowoltaika jest dla „przeciętnego Kowalskiego” tematem stosunkowo nowym i trudnym do zrozumienia. Chcąc budować wizerunek profesjonalisty z branży fotowoltaicznej, należy przewidzieć działania nastawione na edukację klienta.
Praktyczna wiedza przekazana w atrakcyjny sposób, uproszczone treści dopasowane do odbiorców - to sposoby na przyciągnięcie uwagi i wzbudzenie zaufania.
Sięgając po język korzyści - zastanów się dobrze, dlaczego tak naprawdę klient może interesować się fotowoltaiką? Jaka motywacja za tym stoi? Jaki swój problem rzeczywiście chce rozwiązać?
Obserwuj rynek i wyciągaj wnioski. W jakiej sytuacji są Twoi klienci? Co z tego wynika dla Twojego biznesu?
Nie istnieje gotowy schemat, który gwarantowałaby 100% skutecznego dotarcia do grupy docelowej. Jedno jest pewne - rynek fotowoltaiczny jest „rozgrzany” i należy tę sytuację umiejętnie wykorzystać. Wielu klientów indywidualnych ma już swoje instalacje, potrafi ocenić ich działanie i chętnie dzieli się opinią. Dlatego każdorazowo poproś o nią po zakończonej realizacji. Rekomendacja jest jednym ze skuteczniejszych narzędzi wsparcia marketingu i sprzedaży.
Zadowolony klient poleci firmę swoim znajomym. Pamiętaj, że dodając ogłoszenia na OLX, możesz wzbogacić je o dotychczasowe realizacje. Dodatkowo zwiększy to Twoją wiarygodność w oczach klientów.
Prace legislacyjne zmierzające do wprowadzenia instytucji prosumenta rozpoczęły się w roku 2013. Zakończyły się one dopiero w roku 2016. Wyraźnie widać pozytywny wpływ wprowadzonych rozwiązań prawnych. Na koniec 2015 roku istniało około 4000 instalacji prosumenckich, a na koniec 2020 już ponad 450 tysięcy. Łączna generacja energii ze źródeł fotowoltaicznych osiągnęła 1 lutego 2021 roku ponad 4 GW mocy.
Bon energetyczny ma być plastrem na podwyżki cen gazu i prądu. "Pomoc na waciki"
1973Siemianowice Śląskie: gigantyczny pożar składowiska odpadów. Trwa akcja gaśnicza (foto, wideo)
1255Pożar w zajezdni w Bytomiu. Spłonęło 10 autobusów spalinowych (foto)
1138Po wstrząsie w PGG: nie żyje trzeci górnik. Koniec akcji w kopalni Mysłowice-Wesoła
588System kaucyjny w Polsce jednak później? Eksperci przeciwni zmianie daty
586"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+8 / -1Bon energetyczny ma być plastrem na podwyżki cen gazu i prądu. "Pomoc na waciki"
+4 / -1Senat również za językiem śląskim. Teraz czas na decyzję prezydenta Dudy
+3 / -0Pożar w zajezdni w Bytomiu. Spłonęło 10 autobusów spalinowych (foto)
+1 / -0Rewolucja w e-fakturowaniu znów odroczona! Obowiązkowy KSeF przesunięty na 2026 rok
+1 / -0Szybciej przez miasto. Katowice oceniają pierwsze efekty wdrożenia ITS
0Kierowcy mają powody do radości. "Kierunek zmian na pylonach może cieszyć"
0"W grupie raźniej". Koleje Śląskie polecają się na kolejny długi weekend
0Po wstrząsie w PGG: nie żyje trzeci górnik. Koniec akcji w kopalni Mysłowice-Wesoła
0Rewolucja w kilometrówce? Rząd chce włączyć elektryki i samochody hybrydowe
0